što je tvoj stari

subota , 12.07.2014.

*Napomena: Kanižaj je cijelu knjigu napisao bez interpunkcija. Ovako originalno izgleda tekst.



***
dragi moji limači
naravno da sam tu pogotovo mislio na limačice
dakle drage moje i dragi moji
evo opet profesora iz prirodopisa
zvanog od milja tetrijeb što nam je pričao priče koje su bile kako ih god okreneš lovačke
dvostruko lovačke priče
e o njemu je riječ to jest o njegovoj prvoj prozivku
preletio je tetrijeb pogledom tri-četiri put po razredu a zatim počeo prozivati iz imenika
brašić zove prvog po abecedi
izvolite druže profesore
izvolite druže profesore si stavi za uho i reci mi što je tvoj stari
radi u općini kao službenik
pedeset araka papira i kutiju indiga
prije nego se brašić snašao i shvatio o čemu je riječ tetrijeb je prozvao drugog miješajući kao i obično štokavski i kajkavski
cvanciger kaj dela tvoj japa
ore sije
i žanje prekine ga tetrijeb
reci japi da mi pošalje kukuruzno brašno za žgance a ti popodne dojdi k meni doma si razmel
dojdi popodne k meni doma to je značilo nekoliko sati čišćenja kokošinjca gajbica za zečeve pa kaveza s lisicom zatim košenje djeteline za zečeve čišćenje krletki sa šojkama papigama svrakama kanarincima i još dosta toga jer je tetrijeb imao doma mali zoološki vrti sa stanovnicima koje su uglavnom uhvatili njegovi učenici
kod zaključivanja ocjena
vrsta i broj poklonjenih životinja igrali su veliku ulogu
na primjer
da vidimo štubljaka rekao bi na kraju godine tetrijeb vadeći svoj tajanstveni notes daleko važniji od imenika
dovoljan dobar pa jedan jež pa opet dovoljan i živa lisica
bravo štubljo čista četvorka
tako je izgledalo ocjenjivanje a da vidimo što je dalje bilo s prozivkom
toni kaj ti je stari
ja nemam oca
očuh mi je skretničar
i ti popodne k meni doma i obleči si stare hlače
frunc
moj tata radi u općinskom komitetu
popodne k meni
da vidimo dalje ifić kaj ti stari dela
gverca medenjake bebe licitarske
bebe nek dela dalje a ti donesi demižon gverca friškog si razmel
jesam zadovoljno će ifić jer je dosta dobro prošao
kuzlić
moj otac je mesar
bogbogova donesi pol metra salame ali ne jegera to jedite sami
kizdrić kaj je s tobom mislim s tvojim japom
radi kao blagajnik u konzumu
da l' me pozna
kak ne drug profesor
dok me drugi put vidi v dućanu nek me posluži prek reda a ti sutra popodne dojdi k meni doma
da obučem stare hlače
se razme
maček kaj je tvoj stari
grobar
to da te više nikad nisam čul
popodne sutra k meni a ako si zlagal za starog napiši odmah oporuku
luco
moj tata ima krojački salon
beroju skratiti hubertus a krsti promeniti manžete na hlačama jasno
jasno potvrdi luco u stavu mirno
idemo dalje sljepčević
molim
v crkvi se moli kaj ti je stari
oficir
aha reci mu nek promeni prezime a ti sutra popodne k meni vu starim hlačama jasno
strelec
lončar
popraviti peć u prvom polugodištu a u drugom tri štubljaka za kiselo mlijeko
koga sam preskočil
mene javi se purek iz zadnje klupe
stari mi je zvonar
prvo on je samo za mene stari a za tebe je tata ili otac si razmel
jesam
e a drugo reci starom da mi još najmanje trideset let ne zvoni a ti sutra popodne k meni
za danas bu dosta odloži poslije pureka tetrijeb imenik a onda mu se pogled zaustavi na fruncu
frunc kaj si ti rekel da ti je stari
radi u komitetu odvrati frunc gotovo stidljivo
a što tamo radi promijeni tetrijeb malo glas
tamo je sekretar
sekretar komiteta ponovi tetrijeb iznenađeno
da sekretar
i što sam ti ja rekao
da dođem popodne k vama doma u starim hlačama
obuci ti lijepo moj frunc nove hlače i sutra popodne idi u kino a o svemu ovome starom ni riječ si razmel
jesam
više za sebe tetrijeb na kraju promrmlja
ako stari dozna za ovu prozivku prvo bu vrag zel tebe frunc a onda na kraju mene
fruncov otac nikad nije doznao kako je tetrijeb prozivao svoje učenike ali tetrijeb nije dugo ostao nastavnik u školi
pričalo se da je tetrijeb odletio iz prosvjete

***
Iz knjige "Zapisi odraslog limača", Pajo Kanižaj; Zagreb, 1978.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.